پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 227679
برانکو: مردم ايران دوست دارند من جانشين کي‌روش شوم
تاریخ انتشار : 1395/11/16 10:47:31
نمایش : 1879
برانکو گفت: به من گفته شده مردم ايران دوست دارند من جانشين کارلوس کي‌روش شوم، البته اگر او تيم‌ ‌ملي را ترک کند، اما من فعلا به چنين مسائلي فکر نمي‌کنم. تمرکز من بر روي تيم فوتبال پرسپوليس و قهرماني در ليگ است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، برانکو ايوانکوويچ، سرمربي پرسپوليس توانسته با اين تيم در صدر جدول ليگ ايران قرار گيرد و اکنون قرمزهاي پايتخت مدعي جدي قهرماني در ليگ ايران محسوب مي‌شوند. پرسپوليس فردا (يکشنبه) بايد در خانه پذيراي تراکتورسازي نزديک‌ترين تعقيب کننده خود در صدر جدول باشد.

 ايوانکوويچ 62 ساله اکنون از معدود مربيان موفق کروات‌ها در فوتبال آسيا محسوب مي‌شود. او بعد از اخراج داليچ از العين اکنون جزو معدود مربياني است که تيمش صدرنشين ليگ داخلي يک کشور آسيايي شده است. او با رسانه اسپورت کرواسي مصاحبه‌اي را انجام داده  که به شرح زير است:

* نظرتان درباره صدرنشيني در ليگ ايران و فاصله با رقبا چيست؟

فاصله 6 امتيازي با تيم دوم جدول هنوز ما را آرام نمي‌کند. درست است که در صدر جدول قرار داريم و از اين بابت هم خوشحال هستيم، اما يازده بازي تا پايان فصل داريم و علاوه بر اين سه بازي بعدي ما بسيار سخت است. ابتدا بايد با تراکتورسازي بازي کنيم که تيم دوم جدول رده‌بندي است و طبيعتا بازي دشواري خواهد بود. در ادامه يک بازي بسيار بزرگ با استقلال داريم که داربي تهران است و در ادامه به مصاف سپاهان خواهيم رفت که سومين ديدار سخت ما خواهد بود.

* مي‌توان از الان پرسپوليس را قهرمان ليگ دانست؟

به هيچ وجه اين طور نيست. ليگ ايران بسيار سخت و طاقت فرسا است. هر تيمي مي‌تواند تيم ديگر را شکست دهد. من  فصل گذشته را فراموش نکرده‌ام. وقتي يک اشتباه برابر تيم نه چندان بزرگي داشتيم که همان اشتباه باعث شد آخر سر قهرماني را از دست بدهيم. به همين خاطر فراموش نمي‌کنم که بايد تمام بازي‌ها را جدي گرفت تا تيم به قهرماني برسد.

* هواداران پرسپوليس چه استقبالي از بازي‌هاي اين تيم مي‌کنند؟

در داربي‌ها هميشه به طور متوسط بين 80 تا 100 هزار تماشاگر در ورزشگاه حضور دارند و براي بازي‌هاي معمولي کمتر از 50 هزار نفر به ورزشگاه نمي آيند. پرسپوليس باشگاهي با 40 ميليون هوادار است. ايران نيز کشوري فوتبالي محسوب مي‌شود که در آسيا زبان زد است. جو ورزشگاه‌ها در ايران با ليگ‌هاي برتر اروپايي قابل مقايسه است. در کنار ما نيز هواداران پر شوري حضور دارند. آنها 9 سال است که منتظر قهرماني تيم شان هستند و حمايت فوق‌العاده‌اي از ما دارند.

* آيا سال آينده نيز در پرسپوليس مي‌مانيد؟

به من گفته شده مردم ايران دوست دارند من جانشين کارلوس کي‌روش شوم، البته اگر او تيم‌ ‌ملي را ترک کند، اما من فعلا به چنين مسائلي فکر نمي‌کنم. تمرکز من بر روي تيم فوتبال پرسپوليس و قهرماني در ليگ است. اگر بمانم فصل آينده تلاش مي‌کنيم تيم به قهرماني در ليگ قهرمانان آسيا برسد.

* ليگ ايران را با ديگر ليگ‌هاي آسيايي چطور مقايسه مي کنيد؟

ليگ ايران يکي از قوي‌ترين ليگ‌ها در آسيا است که از ليگ امارات و عربستان بهتر است و من فکر نمي‌کنم از ليگ چين پايين‌تر باشد. الان تيم‌هاي چيني بازيکنان بزرگي را به ليگ شان آورده اند، ولي در ليگ ايران به نسبت ليگ چين پول زيادي در اختيار نيست و اين خيلي سخت است که بتوان بازيکنان بزرگ خارجي را به تيم‌ها آورد. اگر ما بخواهيم بازيکن خارجي را به خدمت بگيريم بايد به انگيزه و توانايي‌هاي او نگاه کنيم. اخيرا به من پيشنهاد شده بود تا آدبايور و سيسوکو را به خدمت بگيرم که در تيم‌هايي همچون والنسيا، ليورپول و يوونتوس بازي کرده‌اند و من اين دو را رد کردم. من دوست ندارم بازيکناني در اختيار داشته باشم که انگيزه و انرژي لازم براي تيم نداشته باشند.

* نظرتان درباره بوژيدار رادوشوويچ، دروازه‌بان کروات تيم‌تان چيست؟

او دروازه‌بان خوبي است. بسيار مطمئن و موثر کار مي‌کند، ولي الان يک دروازه‌بان خيلي بزرگ مثل بيرانوند در تيم است که خيلي شبيه کورتوا دروازه‌باني مي‌کند. او مي‌تواند در يکي از بهترين تيم‌ها در پنج ليگ معتبر دنيا دروازه‌باني کند. به واقع بايد بگويم که بيرانوند فوق‌العاده‌ است. عملکرد فردي بسيار خوبي دارد.

در صورتي که ايوانکوويچ با پرسپوليس قهرمان ليگ ايران شود، به معدود مربياني تبديل مي‌شود که در سه ليگ مختلف قهرمان شده است. او قبلا در ليگ کرواسي و ليگ چين قهرماني را تجربه کرده است. فعلا توميسلاو ايويچ توانسته با چهار قهرماني در چهار ليگ مختلف رکوردار باشد.

پرسپوليس در تاريخ خود هميشه مربيان کروات زيادي داشته از استانکو گرفته تا توميسلاو ايويچ و افرادي همچون مت کويچ، وينگو بگويچ و زلاتکو کرانچار در اين تيم مربيگري کرده‌اند.

ايسنا

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html